Licno, ne dotice me taksi prevoz, ne pamtim kad sam se vozila. Imam srece da mogu da hodam, i po pola sata hoda do posla i nazad mi je pozeljna dnevna rekreacija, za sve drugo imam svoj automobil (koji moze da ima svako ko se vozi taksijem na posao za manje novaca).
Gledam ovdasnju taksi situaciju kao posmatrac sa strane, kao svojevrsni fenomen, jer ne znam drugih potpuno privatnih delatnosti gde nije dozvoljena konkurencija i slobodno formiranje cena od strane trzista.
Kako i zasto je to uopste moguce?
Читам и просто не верујем својим очима, ако вам је такси скуп, онда купите ауто, возите тај исти ауто сваки дан до посла и назад, сипајте гориво у тај исти ауто сваких пет дана, одржавајте тај исти ауто редовно и нема проблема.
U Novom Sadu ne postoje taxi službe. Ako za svako glupavo crveno slovo u kalendaru ne možeš da pružiš pouzdanu uslugu zato što ti se svi zaposleni razbeže da pijanče umesto da rade, onda tvoja firma efektivno ne pruža uslugu koju laže da pruža.
Zasto je broj taksista ogranicen? Zasto ne moze uber? Zasto je ok da neko uzima 100-150 eura cistog profita na dan za 7-8 sati rada, dok isto skolovani ljudi zaradjuju u marketu 500 eura mesecno? Neka puste da ko hoce vozi, po ceni koju sam odredi, slobodno trziste, pa da se sama regulise cena...
Svima vama kojima smeta poskupljenje taxi usluga izvolite i prebacite se na gradski prevoz, niko nikog ne prisiljava da koristi taxi.
Od zadnje korekcije cena taxi usluga je prošlo 2 godine, za te dve godine više puta je poskupela hrana, stanarine, režije gorivo, cigare, alkohol... pa gde ste bili tada licemeri da dižete glas i skičite povodom toga.Niste smeli ni da pisnete. Taksisti isto imaju porodice, plaćaju stanarine i sve ostalo. Dobro vam je bilo kad vaše prefinjene stražnjice smestite u topao, čist auto i vozite se 500m gde je taksista na gubitku. Sram vas bilo ako uopšte znate za sramotu, nije vam problem platiti turu u nekom lokalu 5000 ali je problem kad pijan ko svinja sedneš u taxi i maltretiraš čoveka koji je primoran da sluša tvoje pijano baljezganje i doveze do kuće i platiš 100-200 više.
Mrš ološu licemerni.
Platim milku 300gr u maksiju 600din. Na pijaci ista čokolada košta 300din. Većina hemije je takođe skoro duplo jeftinija od regularnih marketa i robe bez koje se NE MOŽE. E sad, oko toga se ne diže galama a oko taksija gde će prosečna vožnja koštati 60-70din to je smak sveta. Takođe gore navedeno je neophodno za svakodnevni život a taksi je u celom svetu luksuz, a ovde je i dalje daleko od toga. Dalje, uvek su najglasniji oni koji 2x godišnje sednu u taksi. Predugo sam u ovom poslu, i naravno da se uvek digne galama prvih par dana dok se ljudi ne naviknu. Takođe poslovni troškovi taksiste na renti se kreću oko 200.000 mesečno, a preduzetnika 100.000din, pa onda samo izračunajte koliko je prosečno vožnji potrebno odvesti da se pokrije samo osnovno. Neko se drzno da nas naziva lenjivcima? Smešno. Ja sa svojim autom i u najjačem udruženju sam prošli mesec imao 25 radnih rana i 213 radnih sati. Samo onaj ko je lud ili ne zna kako stvari funkcionišu može da misli da je to lako. Pritom odgovornost za sve pijane i nekulturne stranke koje sve uzimaju zdravo za gotovo a njihov život je u našim rukama.
.....nema Ubera, i ostalih tzv kompanija, jer neće da voze ni po ovim niskim cenama, dok kompanija uzme procenat, vozačima ostane manje nego kada voze redovno taksi....Postoji Yandex i u NS i u BG....pa vidite po kojim cenama voze i ko se vozi tim tzv kompanijama.
Pogotovo kad morate doci na posao kad u nekim ulicama ni nema autobusa i kad su krntije autobusa prepunjene ljudima. Bruka sramoza za gradsku vlast. Koga oni stize. Sto ne naprave gradski taksi po normalnim cenama pa da vidimo za koliko ce da voze.
Koristim taksi kad idem na posao moram zbog ovoga Djuric treba da da ostavku. Drugo losim autobusima i neredovnim dolascima grad i gradonacelnik tera ljude da idu taksijem.
Sve je poskupelo i poskupljuje i dalje, tako da nema iznenadjenja. Niko se nije zalio sto je najavljeno podizanje poreza na imovinu, sto je najavljeno poskupljenje komunalija... Cene hrane su nenormalne, pa svi cute. Hrana je neophodna, taksi nije. Ima u NS i autobusa.
Ja sam se sisao 2020. za 200 dinara, sada je kod iste frizerke 800 dinara. Moje je da odlucim da li pustam kosu, trazim jeftinije ili prihvatam.
Zasto su taksisti povlasceni do te mere da je zabranjena konkurencija (CarGo, Uber, itd)? Na sve to je ogranicen maksimalan broj taksi vozila u gradu, da slucajno ne bi porasla ponuda, vec da imaju svi zagarantovane prihode. Drzava vise brine o taksistima nego o zdravstvu, nauci, itd. Zasto ne postoji ogranicenje na kolicinu konkurencije u bilo kom drugom segmentu? Cak i u drumskom saobracaju ne postoji ogranicenje na broj autobusa, kamiona i kombija. Zasto drzava silom stvara uslove da taksita koji najnormalnije moze da vozi krs od pre 20 godina moze da zaradjuje vecu platu nego doktor specijalista, profesor na fakultetu itd. Da ne pominjem da im zakon dozvoljava da rade i 20 sati dnevno ako hoce (kao sto neki i rade). Umalo zaboravih 8000 eur subvencije za nova vozila. Dakle, profesionalni vozaci kamiona i autobusa su zapostavljeni i njima se jos nabijaju razne dazbine kojekakva obavezna predavanja i slicno. Kao preduzetnici sa svojim vozilom ne dobijaju apsolutno nista, ali zato neko sa B kategorijom ima nebrojane pogodnosti.
Koliko se ubise taksisti u komentarima da se operu. Istina je da su bahati, uvek bili, uvek ce ostati, da primaju 5K evra mesecno bilo bi im malo. A samo sede i vozikaju se. Rekao sam ako bude jos jedno poskupljenje necu vise nikada ici taksijem i to cu sada ispostovati.
Od 1 januara sve ppskupljuje za najmanje 30% u ekoomskom tigru sa najvecom inflacijom u Evropi. A vi i dalje sedite i neevirajte se kada svi znamo da je za ovu inflaciju glavni krivac Vucic i SNS mafija! Ostanu li jos na vlasti hiper inflacija nam je zagarantovana jer Srbija prezivljava od kredita i uvalili su nas u dugove vise od Tita i Milosevica zajedno! Taksi...opasce im promet sigurno i mnogi ce odustati od tog poslovanja jer danas niko nema para za razbacivanja sem SNS mafije ali oni imaju svoje limuzine i vozace. U svako slucaju ekonomski krah ubrzo sledi jer smo glupi i korumpirani.
Sami sebi smanjuju posao ovim poskupljenjima, mogu da stave i 1000 dinara kilometar nece im se niko vise voziti. Svakako su zaradili vec i previse pa neka zive od toga.
Taksista može da odveze 3-4 vožnje od 3km za sat vremena ???U kojoj to zemlji čudesa tj gradu? Ne znam kako da ga ide posao, da ima sreće, može 3 vožnje u satu ali ne svakog sata.Pa izračunate sami koliko to može da zaradi za normalno radno vreme i za normalne radne dane, oduzmite i njima godišnji odmor i poneki praznik a valjda i par dana mesečno da nije na ulici.Pa u NS su skoro svi taksisti propali kako im dobro ide, više od 50% rade kao vozači za firme zato što nemaju svoj auto.Ovi što su opstali imaju još neki vid zarade ili rade sumanuto 365 dana u godini, to je jedina istina.Zarade 1500€ ali da rade 24 dana i ne rade noću i nedeljom to bi se skoro prepolovio,a od toga plaćaju porez, lizing, popravke i xy još rashoda.Ostane jedna prosečna ili malo iznad prosečna plata ali uz veliki početni ulog.
"..nakon izrade sveobuhvatne studije o taksi prevozu i sastanaka Radne grupe za sagledavanje stanja i predlaganje mera i aktivnosti za poboljšanje uslova za obavljanje auto-taksi prevoza putnika na teritoriji Novog Sada.."
Očigledno je da ta "sveobuhvatna" studija nije obuhvatila stanje novčanika prosečnog Novosađanina niti ga je ta "Radna" grupa sagledala..
Njihovo je pravo da traze koliko misle da treba, niko nikog ne tera da se vozi. Ali kad se vozim, hocu da budem u pristojnom i cistom vozilu, da mi turbo folk ne para usi i da me ne voze jurcajuci za zaradom kao dzak krompira smarajuci me glupim pricama i vredjajuci druge ucesnike u saobracaju, vec prijatno i profesionalno. I na kraju, da mogu platiti karticom i da mi se ponudi fiskalni racun...
@Postonski: Na to oni i idu. Vise cene = manje voznji, manja kilometraza i amortizacija, vise izlezavanja a ista zarada.
@Ns: Da su ljudi i da zavise od trzista, cena, izdaju racune i sl. ne bi ugovarali cenu sa gradom vec bi svaka firma/udruzenje imala svoju cenu, kao sto svaka prodavnica, servis, butik, avio kompanija ima svoju
"aleksandra"
možda si videla na cenovniku koliko je sat čekanja
misliš li da auto ide na vazduh kad stoji na semaforima ili u koloni negde u gužvi
znači dok se kreće kuca po pređenom kilometru
kad stoji kuca čekanje po satu
Problem vam je da platite vožnju za 4 osobe od vrata do vrata u zagrejanom ili klimatizovanom autu po ceni paklice cigareta ili jednog pića u lokalu.
Onda vozite se svojim autom.
Sad 1000 komentara i pljuvanje po taksistima da su najgori ljudi,lopovi...pa cene usluga su poskupele za prethodne 2 godine i duplo, zovite vodoinstalatera, keramičara,električara...Najviše poskupljenje "peče" ove što se nikad i ne voze.Taxi nije obavezan-dobrovoljno uđeš, ako ti je skupo, peške, bicikl...svojim autom, gradski prevoz...
Start 240 dinara + vangradska tarifa 140 dinara x 5 km od kuće do posla = 940 dinara samo u jednom pravcu! Jel ovi misle da novci rastu na drveću?! Pa, za te pare mogu da kupim povratnu kartu do BG u Sokolu, sa sve rezervacijom sedišta!!! Dakle, taxijem više ni lud ni pijan.. Predviđam drastičan pad potražnje za taxi uslugama..
Vozim se taksijem kad moram, ali znam da 2 godine placam isti iznos za svoje rute. Poskupelo je sve (porez, gorivo, auto delovi, zivot uopste), pa zasto cudi sto su ljudi trazili povecanje cena svojih usluga. Taksi prevoz nije jedina opcija, zar ne?
Samo da mi neko objasni, kako taximetar kuca dok stojimo na semaforu, ako se placa po kilometru. Prevara! Hvala Bogu, u NS taxi nije neophodan, sve mozete bajsom ili peske!
Stvarno se ne kaze dzabe da nam nije moguce ugoditi.
Budimo realni bar malo, povecanje posle dve godine je moralo doci, ako izracunam moju rutu platicu vise 70 dinara, necu ici svaki dan kao do sad, ali za mene je ovo ocekivano.
Nista strasno, bez drame.
Start 240 dinara, 3 km (najčešća vožnja u gradu) još 240, sa čekanjima na semaforima bude oko 600 dinara. Taksista može da odradi 3 ovakve vožnje na sat, maksimalno 4. Za 6 efektivnih sati rada to je nešto više od 10.000 dinara pazara, od čega je njegova čista zarada po odbitku SVIH troškova (gorivo, održavanje, amortizacija, dispečer, članarina, doprinosi) oko 40%. 22 radna dana po 6 časova efektivnog rada je, dakle, 88.000 dinara mesečno, ili satnica od 650 dinara.
Dakle, uočljiva je borba za standard građana koji se bave taksi prevozom i još više za standard onih koji ga organizuju, ali nije primetna briga za standard (pretežnih) korisnika koji rade za satnicu mnogo nižu od toga (270+ din/sat), a povremeno su prinuđeni da ih koriste.
Super, samo nek povecavaju. Sto vise povecavaju, manje ljudi ce da ih zove, evo prvi ja. Nadam se da ce ova odluka uticati negativno na profit vlasnika taksi kompanija. Svi bi da budu bogati, da odrze svoj standard, na stetu nas gradjana, cije plate naravno ne rastu.
Licno znam da je prosek zarade, znaci cisto, oko 1200-1500evra. Ali njima je malom, nece racune, nece pdv, a hoce mnogo toga. Kao i advokati, mafijaska banda. Najteze je onim korisnicima taksi prevoza koji usluge koriste zbog bolesti ili invalidnosti. Njihova primanja su svakako mala ali taxi sluzbu to ne interesuje.
Aha, zato sam znaci prosle nedelje u sanducetu nasao cak dva flajera za "privatni prevoz" novom Hondom po gradu i okolini.
Ako nista drugo, bice manje taksija u saobracaju dok GSP ne podigne cenu karte na 200 dinara.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Poskupeo taksi prevoz u Novom Sadu, a ima i drugih novina
Autor: 021.rs
Novi Sad
•12.12.2024.
•14:53
Komentari 63
heh
Gledam ovdasnju taksi situaciju kao posmatrac sa strane, kao svojevrsni fenomen, jer ne znam drugih potpuno privatnih delatnosti gde nije dozvoljena konkurencija i slobodno formiranje cena od strane trzista.
Kako i zasto je to uopste moguce?
Љубодраг
Vlada
Pera
Gari
Od zadnje korekcije cena taxi usluga je prošlo 2 godine, za te dve godine više puta je poskupela hrana, stanarine, režije gorivo, cigare, alkohol... pa gde ste bili tada licemeri da dižete glas i skičite povodom toga.Niste smeli ni da pisnete. Taksisti isto imaju porodice, plaćaju stanarine i sve ostalo. Dobro vam je bilo kad vaše prefinjene stražnjice smestite u topao, čist auto i vozite se 500m gde je taksista na gubitku. Sram vas bilo ako uopšte znate za sramotu, nije vam problem platiti turu u nekom lokalu 5000 ali je problem kad pijan ko svinja sedneš u taxi i maltretiraš čoveka koji je primoran da sluša tvoje pijano baljezganje i doveze do kuće i platiš 100-200 više.
Mrš ološu licemerni.
Lalos
Biljana bg
NS
Garruk
@ZarJeBitno
@Ja
NS Taxi
Liman
Vladimir
ZarJeBitno
Goran
Ne moze da se
@taxi
Nista cudno kad ponavljaci i robijasi krenu da se bave preduzetnistvom i ekonomijom...
Mile2
Taksisti da su pameti shvatili bi da im povecanje cena smajuje broj voznji..
Ali shvatice to za mesec, dva..
Ja svaki
KizaRock
Ja sam se sisao 2020. za 200 dinara, sada je kod iste frizerke 800 dinara. Moje je da odlucim da li pustam kosu, trazim jeftinije ili prihvatam.
Osidjujem
w/e
Ja
Tr
NNunited
ns
Luka
Цеца
Siroma Ciga
Očigledno je da ta "sveobuhvatna" studija nije obuhvatila stanje novčanika prosečnog Novosađanina niti ga je ta "Radna" grupa sagledala..
Zdravko
Petar K.
Savica
T-Rex
Drns
a jeste nedokazni
@Ns: Da su ljudi i da zavise od trzista, cena, izdaju racune i sl. ne bi ugovarali cenu sa gradom vec bi svaka firma/udruzenje imala svoju cenu, kao sto svaka prodavnica, servis, butik, avio kompanija ima svoju
NS
milan
možda si videla na cenovniku koliko je sat čekanja
misliš li da auto ide na vazduh kad stoji na semaforima ili u koloni negde u gužvi
znači dok se kreće kuca po pređenom kilometru
kad stoji kuca čekanje po satu
Neko iz mase
Smehotres
Sve zanimljivija situacija u Novom Sadu sa sve strucnjacima koji rukovode, posebno u oblasti saobracaja..
Juca
taxi
Taxi
Onda vozite se svojim autom.
Luka
Kamenica
Boris
Morao sam bilo mi hitno.
Sada opet necu sesti u taxi nekoliko godina.
Mile
Dežurno gunđalo
Ns
Aleksandra
Ohoho
ima licno da dovedem
Rimac
Preterujete
Budimo realni bar malo, povecanje posle dve godine je moralo doci, ako izracunam moju rutu platicu vise 70 dinara, necu ici svaki dan kao do sad, ali za mene je ovo ocekivano.
Nista strasno, bez drame.
Zemlja čudesa
Dakle, uočljiva je borba za standard građana koji se bave taksi prevozom i još više za standard onih koji ga organizuju, ali nije primetna briga za standard (pretežnih) korisnika koji rade za satnicu mnogo nižu od toga (270+ din/sat), a povremeno su prinuđeni da ih koriste.
boger
goxns
Postonski
Mile
gradjaninX
Ako nista drugo, bice manje taksija u saobracaju dok GSP ne podigne cenu karte na 200 dinara.
av
Sta
pa vi poskupljujte
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H